تاریخ : يکشنبه 21 خرداد 1402
کد 4
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه، در جریان سفر ریاست محترم جمهوری به استان آذربایجان شرقی، تیم اعزامی وزارت و بهداشت درمان از دانشکده علوم پزشکی مراغه بازدید کردند.
دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این جلسه گفت : گزارش های ارائه شده در این جلسه نشان دهنده مسیر رو به رشد و تعالي این دانشکده می‌باشد.
دکتر «یونس پناهی» افزود: مرجعیت علمی کشور خواسته مقام معظم رهبری و ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه از لحاظ تقویت این مرجعیت نیز حائز اهمیت است زیرا برای تحقق مرجعیت باید زیرساخت‌ها توسعه یابد که یکی از مصادیق آن ارتقای دانشکده‌ها به دانشگاه است. وی با تاکید بر اینکه به واسطه ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه تولید علم و فناوری افزایش می‌یابد و نخبگان منطقه جذب می‌شوند، اضافه کرد: این دانشگاه با به‌کارگیری نخبگان می‌تواند در تولید دانش و اقتصاد سلامت گام بردارد و سرمایه‌های کشور را صیانت کند.
دکتر پناهی در خصوص مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشکده علوم پزشکی مراغه افزود: در بحث گیاهان دارویی لازم هست که حتما از مرکز تحقیقات گیاهان دارویی حمایت کنیم زیرا امروزه در کشور نگاه متولیان حوزه سلامت به سمت داروهای طبیعی و گیاهی افزایش یافته و این نگاه باید در دانشگاه و حتی عموم مردم ایجاد شود و تا جایی که مقدور هست از فراورده های طبیعی و گیاهی در کنترل و درمان بیماری ها و البته با تجویز پزشکان استفاده نمایند.
دکتر نیکخواه سرپرست مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در این جلسه گفت: این مرکز علاوه بر فعالیت های تحقیقاتی پیشین و جاری خود در راستای استفاده از گیاهان دارویی در طب مدرن، می تواند بعنوان مکملی برای دانشکده طب سنتی نیز عمل نموده و با انجام تحقیقات هدفمند، نقش بسیار مهمی را در سلامت کشور و منطقه ایفا نماید؛ وجود این مرکز می تواند بعنوان نقطه  قوتی در تبدیل دانشکده به دانشگاه ایفای نقش نماید.